Óriási veszteséget termelt 2024-ben a CATL, valóban felfüggesztették a debreceni gyárépítés második ütemét
Bár a cég korábban csak felülvizsgálatról beszélt, a július 10-én leadott pénzügyi beszámolóban ennél jóval egyértelműbben fogalmaznak.
Bár a cég korábban csak felülvizsgálatról beszélt, a július 10-én leadott pénzügyi beszámolóban ennél jóval egyértelműbben fogalmaznak.
A lap úgy tudja, még nem kezdődött meg az üzemhez kapcsolódó szennyvíz- és víziközmű-fejlesztések egy részének kivitelezése, amelyek szükségesek lennének a próbagyártás startjához.
A kínai akkumulátorgyártó óriás várhatóan az év legnagyobb részvénykibocsátását hajtja végre, amikor belép a hongkongi tőzsdére. A remélt beáramló tőke nagy része Debrecenbe menne. A gyárhoz a kormány is bőkezű támogatást ígért, A cellagyártás tesztüzeme még ősszel beindul, több száz Fülöp-szigeteki vendégmunkás segítségével.
5 milliárd dollárt vonna be a vállalat a részvénykibocsátással.
„Szigorúak a környezetvédelmi előírások, világszínvonalú eszközök vizsgálják az értékeket. Debrecenben és környékén mindenki biztonságban van!” – írja a miniszter.
Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.
Két akkumulátor- és egy autógyár épül, komoly fogyasztásuk lesz, még sincs pénz a fejlesztésre.
A hatóság május 22-én büntette meg a céget, a határozatot valamiért viszont csak június 11-én publikálták.
Sóskúton, Bátonyterenyén és Fóton bukott a kormány embere, igaz, utóbbin csak úgy, hogy el sem indult. A többi olyan településen, ahová az elmúlt években akkuipari beruházás érkezett, maradtak a fideszes támogatású vezetők.
A helyi fideszes polgármester azonban nem aggódik, szerinte a város dinamikus fejlődése az ő javára fogja billenteni a mérleget június kilencedikén.
Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér arra is, hogy mit lát igazán nagy kihívásnak a kormány.
A 3000 milliárd forintos fejlesztésére egymillió forintos felelősségbiztosítást kötött a CATL, havi 100 ezer forint biztosítási díjat fizethet.
A miniszter találkozott a debreceni akkugyárat építő CATL vezetőivel.
A Párbeszéd politikusa közölte: az ő panasza nyomán az Európai Bizottság vizsgálódni kezdett az akkugyár vízigénye miatt.
Arról is beszélt a nemzetközi kommunikációért felelős menedzser, hogy a telephelyen 18 MW energiatermelés lehetséges, a gyár áramfogyasztását 300 MW-ra becsülik.
Elmentünk Németországba, ahol a kínai CATL épített már olyan akkumulátorgyárat, mint ami Debrecennél készül. És láss csodát, helyi fideszes tempóval szembesültünk. Földes András videóriportja.
Cellákat és modulokat fog gyártani elektromos autókhoz Debrecen mellett a CATL, a tervek szerint jövőre már tesztüzemben, két év múlva élesben is. A gyárépítés során áprilisban végezhetnek a mélyépítési munkálatokkal. Két engedélyüket is megtámadták, de az építkezést nem kellett leállítaniuk.
Egy hónappal ezelőtt a területileg illetékes vízügyi hatóság olyan szakvéleményt adott a Debrecenbe tervezett kínai CATL-beruházásról, amely nem illett bele a kormányzati propagandába. Pintér Sándor menesztette a hatóság vezetőjét, írja a 24.hu, de azt nem tudni, hogy a kritikus szakvélemény és Kincses Dániel kirúgása összefügg-e egymással.
Papp László szerint előbb ezeket kell helyretenni, amúgy meg a városvezetésnek mindig is fontos volt az emberek véleménye.